isabellkarolina

Alla inlägg under juni 2011

Av Isabell Karlsson - 29 juni 2011 21:08

Hej på er! En ledig och solig dag har passerat och jag har ätit thaimat med Magnus, som vanligt, supergott! Sen åkte jag in till stan en sväng för att uträtta lite ärenden, kom bl.a hem med en klösleksak till katterna så vår soffa får vara ifred.


Har nyss stoppat i mig lite paj som var kvar sen helgen, och nu räknar jag ner timmarna tills Fredrik kommer hem! Jag skulle vilja laga någon brakmiddag imorgob, typ trerätters, men det är ju så mycket stök, plus att jag jobbar till klockan 18 och Fredrik kommer väl hem runt den tiden så det blir ju sen middag isåfall, får se vad han tycker!  


Jag tog nyss en bild på Sivan när hon låg och slappade på soffan, så himla fult.

Hon har ett ben på vardera sida, såg så roligt ut, lillfisan


Av Isabell Karlsson - 28 juni 2011 20:33

Hej på er!


Jag har jobbat idag, därför hörs vi lite senare, jag kom hem för ca 10 min och nu sitter jag och tittar på Allsång på skansen! 


Imorgon är jag ledig och hoppas på finväder och sällskap till hembygdsgården för lite Thaimat igen!


Jag lyckades få till några bilder på vildskinnen och det får avsluta mitt inlägg.


Tuvan


 Sivan


 

Av Isabell Karlsson - 27 juni 2011 22:35

Godkväll!

Jag vet att jag skrev att jag skulle fixa bilder i eftermiddag, men det blev inte av.

Först åkte jag,min syrra,hennes barn och mamma och åt thaimat, sen åkte jag upp till Fredriks bror och spelade kubb och lite tvspel, sen åkte vi upp till deras momma och åt oss proppmätta! sen skulle vi spela bingolotto men det verkar inte gå något sånt nu..?


Iallafall, anledningen till att min rubrik tyder på att jag ber om hjälp, är för att som ni vet så hämtade vi en ny katt igår, och hon är så jävla sur och fräsig mot lilla Sivan som bara vill busa. Varför gör hon så? Det är alltså den NYA katten, som är en vecka yngre än den första katten, som morrar och verkar hata Sivan, hjärtat. Vad ska man göra? Jag får psykbryt på morrandet! HJÄLP!

Av Isabell Karlsson - 27 juni 2011 10:23

Hej på er!


Litet helguppehåll här, Fredrik har ju varit hemma så jag har inte suttit vid datorn något. 


Hur mår ni då? Jag mår bra, penicillinkuren funkar. Dock har jag fortfarande lock för öronen,men det går ju leva med bara man slipper ha ont. 


Så, helgens händelser, ( helgen är då från torsdag kväll till söndag kväll):


I torsdags hämtade vi hem Harriet, som var hennes dåvarande namn, och gosade med henne. På fredagen slappade vi och åkte ner till mamma och pappas stuga en kurva, inte så händelserik midsommar med andra ord men lika glada för det är vi! Lördagen innebar jobb för min del, jobbade mellan 11-15, sen åkte vi till stugan igen och grillade och myste. 

Igår, söndag slappade vi i soffan, lagade matlådor,och hämtade hem en till katt, hon kommer från Strömsund, så nu har vi två vildskinn som är vakna när vi sover osv... Sivan och Tuvan!


Jag har dock inte pallrat mig ur sängen än och har därför inga bilder att visa, så de kommer i eftermiddag.


Idag verkar det vara finväder och mamma kommer hit så ska vi göra en sväng på byn här, bl.a käka Thaimat,mums!


Vi hörs lite senare!

Ha en fin dag

Av Isabell Karlsson - 23 juni 2011 13:29

Torsdag och Fredrik kommer hem! jag vet att jag tjatar mycket om det men den här veckan har varit lång och jag har saknat honom extra mycket! speciellt igår och idag när jag mådde/mår som en påse, ja jag vet inte vad.


men igår som sagt, fick jag ont i ena örat, ringde hälsocentralen och fick en tid imorse, nu ska jag äta penicillin i 5 dagar och förhoppningsvis är det bra sen!


ikväll kanske vi hämtar hem Harriet, det beror på hur sent Fredrik kommer hem och om vi känns ha tid ikväll, hoppas!


Nu ska jag stoppa fetvadd i öronen och hoppa in i duschen!

Av Isabell Karlsson - 22 juni 2011 10:26

Onsdag, och en dag tills Fredrik kommer hem! den här veckan har känts längre än den förra.. men men, snart är den över och vi har långhelg! eller jag jobbar på lördagen men det går snabbt!


imorse vaknade jag upp och hade asont i mitt  öra, jag tror att jag har fått öroninflammation, skönt.. jag måste ringa hälsoentralen imorgon om det inte blivit bättre...och då får vi kanske långhelg för jag har ingen lust att jobba och sitta och ha ont i örat..


nu har jag fått gnällt av mig lite, nu ska jag vila i soffan, finns det någon huskur mot ont i örat? dela gärna med er isåfall.


Puss 

Av Isabell Karlsson - 21 juni 2011 16:14

Tisdag! och bara två dagar tills Fredrik kommer hem! 


Jag har jobbat på dagis idag, kom nyss hem efter en minst sagt stojjig dag! puh.. men nu ska jag bara slappa, tror att Alva ,min systerdotter ska få roa sig med att måla mina naglar!


just nu visas edward scissorhands på tv4 film.bara så ni vet.


Ha en bra kväll!

Av Isabell Karlsson - 20 juni 2011 13:02

Hej! ännu ett inlägg med inte alltför stort uppehåll.


måndag idag, som numera inte räknas som min favoritdag då fredrik åker till norge för att jobba, tråkigt och ledsamt för mig som blir kvar hemma.


men som förra veckan åker jag till mamma och pappa på Högarna, efter jag slutat jobba ikväll, och bor där i veckan, nästa vecka kan jag nämligen inte göra det för då kommer våran lilla Harriet och flyttar in, Harriet är kattungen vi väntat på och det ska bli så mysigt med lite sällskap!


Jag har storstädat idag så hon inte ska behöva möta hemska dammsugaren så fort hon kommit hit, lillhjärtat!


Jag börjar jobba klockan 3 så jag ska slappa i soffan nu de sista timmarna.


  

Ovido - Quiz & Flashcards