isabellkarolina

Alla inlägg under februari 2012

Av Isabell Karlsson - 29 februari 2012 19:12

Idag har vi varit på sista massageträffen så nu siktar vi in oss på lite babyöppet på tisdagen istället! ska bli kul! Ja jag ville egentligen inte skriva om det, utan jag måste få skryta om Lova. Bilden visar hur hon, dock med hjälp av soffans lutning, mer eller mindre vände sig från rygg till mage! Fast som sagt, är nog lite svårare om hon ligger på ett hårt underlag..Men hon var så duktig! Och hon är superstark i nacken nu, stora tjejen <3

 
Av Isabell Karlsson - 28 februari 2012 16:49

Hej igen. Det är ju riktigt kul att blogga nu när jag fattar hur man gör! Jag fick dessutom till det på första försöket igår.. Idag vaknade vi vid kl8 och åkte ner till Maria och åt frukost och räknade lite matte med henne, och då blev jag riktigt sugen på att plugga jag också, så imorgon ska jag ringa och se vad jag har för möjligheter eller om jag behöver göra något speciellt för att få läsa, nu jäklar!Just nu ligger Lova och leker i sitt gym och jag kollar på Greys anatomy. Det är nog ungefär vad vi kommer sysselsätta oss med resterande timmar av dagen också :)

 
Av Isabell Karlsson - 27 februari 2012 20:07

Hej! Nu ska vi se om jag lyckats få till det här med mobilbloggning.. Man ska alltså tydligen skicka ett sms eller mms till ett speciellt nummer också ska det bli publicerat på bloggen. Vi har haft en underbar helg med massa mys, jag och Therese var även på dans i fredags och Fredrik var hemma med Lova. Både jag och Therese var dock supertrötta så det blev inte mycket dansat för oss men vi hade kul ändå! Igår var vi ner till Halasjön, där min mamma och pappa har stuga och vi tillbringar de flesta soliga och fina dagarna där och gillar och mår gott! Lova fick även tillfälle att prova sina solglasögon, sötfis!Nu ska jag kolla på familjen annorlunda och gosa med stumpan. Puss!

 
Av Isabell Karlsson - 21 februari 2012 18:26

Hej på er. Gör ett nytt försök med bloggning från mobilen. Det gick ju inte så bra sist..Just nu sitter jag och Lova i soffan och pratar, hon har blivit väldigt pratglad, så kul! Igår var vi och vägde och mätte, hon följer sina kurvor perfekt. Läkaren undersökte henne också och allt såg bra ut, skönt! Nästa tid vi bokade var för vaccination så då såg jag till att det blev när Fredrik också kunde följa. Imorgon är det dags för massage igen och efter det åker vi in till stan och träffar Therese. Jag ska kolla på bokrean och hon gör mig sällskap. Nu ska vi göra oss i ordning för natten, eller iallafall Lova..Vi hörs!

Av Isabell Karlsson - 18 februari 2012 10:32

Hej! Ja som ni märkt har det inte blivit någon skillnad efter jag skaffade min nya telefon.. Det beror helt enkelt på att när jag gga från mobilen kan jag inte se det jag skriver medans jag skriver det, så det är lätt hänt att det blir fel här och där, och när man ger sig på att försöka rätta till det blir man mer eller mindre gråhårig.. Jag inbillar mig att det är lättare att kunna skriva ordentligt och även lägga upp bilder om man har flygplatsens app , men jag hittar den inte.. Kan.någon vänlig själ hjälpa mJa nu skulle jag försöka ändra där uppe där det står typ "gga " men jag har helt enkelt inte tålamod till.det så det Sser säkert ut som skit, jag kan inte se inlägget heller , ÅH!Pusshej !Ja ni ser ju, kunde läsa nu att jag skrivit.om flygplatsens app men..det ska ju klart vara bloggplatsens ... haha ja, hjäälp

Av Isabell Karlsson - 8 februari 2012 08:17

Hej! Jag och mamma var till stan igår och då passade jag på att förnya mitt abonnemang och plockade med mig en ny telefon hem, Samsung galaxy s plus tror jag den hette.. Så nu har jag en bra telefon med bra internet så nu kanske det blir lite mer aktivitet här! Jag vet dock inte hur man laddar upp bilder än, men jag ska forska i det :) Idag när vi vaknat till liv ska vi göra oss i ordning för en tur framöver, först ska vi väga och mäta på bvc i lit och sen massagen och efter den åker vi in till stan för att träffa Therese och Alma, kanske Malte förstås också! Det ska bli jättekul och vi ska ta med oss vagnen så kanske vi kan hoppas på en promenad. Jag tror att det var det jag hade på hjärtat för stunden.Vi hörs snart igen!

Av Isabell Karlsson - 5 februari 2012 12:45

Nu har vi helg och detta är ett tidsinställt inlägg. Vi njuter fullt ut av att ha Fredrik hemma och vi roar oss säkerligen med att vara ute massor, en skotertur blir nog av. 


Jag tänkte skriva några rader om hur duktig Lova är att hålla upp huvudet, hon brukar få ligga på mage lite då och då, men riktigt superkul tycker hon inte att det är än, hon kikar runt lite grann men blir less efter en stund och orkar inte hålla upp huvudet och blir riktigt arg ibland. Men övning ger färdighet kallas det väl..  


   


Vi hörs i veckan igen! Puss

Av Isabell Karlsson - 3 februari 2012 11:45

Hej! Vi har länge tänkt att vi ska köpa en "stol" till badbaljan som Lova kan sitta i så man kan bada henne med båda händera. Förra fredagen köpte vi en och provade den


 
såhär satt hon i den, det verkar som att hon är lite liten för den än så jag tyckte att det kändes säkrare att hålla i henne själv än så länge, men vi har ju en iallafall. 


 

Här leker Lova med sin minsta kusin Saga,sötfisarna!

Ovido - Quiz & Flashcards