isabellkarolina

Alla inlägg under juli 2012

Av Isabell Karlsson - 5 juli 2012 12:10

Hej! Torsdag idag, och imorgon kommer Fredrik hem, som vi längtar!

Veckan har flytit på, vi åkte in och hängde med Therese och Alma i tisdags. Vi gick en sväng på stan och jag hittade jättefina tallrikar och glas som jag sedan satte ihop till två kakfat, idén kommer från en gammal klasskompis till mig http://tildesmammaelin.blogspot.se/ . Jag har inte knäppt kort på dem än men lägger upp en ikväll!


I tisdags kväll var jag och mamma även på bilbingo i Hammerdal, det var 20 000 som storvinst men vi vann som vanligt ingenting. Det gick jättebra att ha med Lova! Jag lade ut filtar i bagaget också låg hon där och lekte medan jag satt där bak och spelade.


Igår, onsdag, regnade det hela dagen så det blev en riktig innedag. Men jag fick så mycket gjort och vi fick nästan ett nytt hem, nä okej, inte riktigt men det blev en stor skillnad på hallen och köket, bara av några hyllor och ljus, i princip. kul!


Idag har vi finväder och jag har varit ute en stund medan Lova sov. För något år sen grävde dom nämligen i våran gräsmatta, och reslutatet av det är att det sticker upp stenar här och var, stora som små. Och för att vi inte ska förstöra gräsklipparen, måste de bort. Så jag har krattat de små stenarna lite idag, men mitt tålamod med alla insekter gör att jag klarar max 40 min i sträck.. Jag blir galen! Så nu sitter vi faktiskt inne och kurar idag igen, trots det fina vädret. Men vi ska få i oss lite mat sen måste vi nog ta en promenad, då hinner inte krypen ifatt oss, förhoppningsvis...


 

Av Isabell Karlsson - 2 juli 2012 11:33

Hej! Litet helguppehåll här. Fredrik kom hem i torsdags och sen har det varit full fart. 


På fredagen var det 75års middag hos Fredriks momma, och på lördagen fixade vi lite här  hemma, klippte gräset m.m Och igår fiskade vi och grillade nere vid stugan, så vi har haft det vi har gjort! 


  

    


Men nu är jag och Lova själva igen och ska försöka fylla veckan med något roligt att hitta på. Idag har vi en hemma dag och plockar lite. Imorgon ska vi till stan för en heldag med Therese och Alma. Men sen är schemat tomt. Hoppas att det blir fint väder!


Lova har börjat komma på att man kan ta sig framåt om man skjuter ifrån med knäna eller fötterna, ibland går det jättebra men ibland dyker hon i golvet, men hon är så himla duktig! Rullar runt för fullt gör hon, och snurrar åt alla håll så hon kommer åt det hon vill nå.


 



Ovido - Quiz & Flashcards