isabellkarolina

Alla inlägg under november 2012

Av Isabell Karlsson - 26 november 2012 22:31

Här är det sjukstuga igen. Men den här gången är det Lova som är drabbad. Hon har haft hög feber i några dagar nu och fått hemsk hosta, så imorgon har vi fått tid till ett läkarbesök och förhoppningsvis utesluta lunginflammation som jag har fått för mig är på gång. Hoppas inte!

Jag borde egentligen sova, natten som var innehöll inte många timmar sömn då Lova sover dåligt nu när hon är tussig.. Stackars pluppan!

Vi hörs!

Av Isabell Karlsson - 13 november 2012 21:03

Hej igen, satt och kollade igenom kameran nu och kände att det var dags för en bildbomb, längesen det hände något kul med lite roliga bilder här. Ska bli bättre på det.


     
Premiärtur i pulka, kul!

       
Farsdagsmys med klanen Karlsson
   

Man har det ju för himla bra ändå va? Jag har det iallafall, punkt slut

Jul

Av Isabell Karlsson - 13 november 2012 15:05

Hej på er. Vi har varit hemma idag också, jag mår bra men för säkerhets skull. Imorgon ska vi iväg igen. 


Jag sitter och lyssnar på julmusik och det kliar i mina pyntfingrar, men det känns lite tidigt att sätta fram ljusstakarna än, jag måste för den delen köpa fler också, så jag väntar tills iallafall det är gjort. 


Vi har slappat och tittat på scrubs idag, vi åkte en sväng med sorteringen också. Och just nu sitter jag och registrerar mig på Buzzador. En sida där man får små gratisprover hem, av olika produkter, och ska sedan föra lite info vidare till vänner och bekanta och rekrytera nya medlemmar. Verkar kul så vi får väl se vad det blir av det!


Jag vet inte vad det blir till middag idag, för Lova blir det en köpt(!?) barnmatsburk, då hon inte äter det jag har lagat, busfia! Jag kollar nog igenom frysen om det finns nån färdig matlåda, lättast så!


Hej så länge

Av Isabell Karlsson - 12 november 2012 12:17

Idag är vi hemma och myser. Jag mådde dåligt när vi vaknade. Lova däremot är det full fart på.

Fredrik åkte och jobbade igår efter en mysig helg tillsammans, vi lämnade Lova hos farmor i lördags och åkte till några kompisar och åt middag och spelade spel, och på söndagen tog vi en ordentlig morgon innan vi hämtade hem Lova igen. Väldigt välbehövlig!

Förhoppningsvis jobbar/förskolar vi imorgon, och senare i veckan väntar besök hos Therese och Alma, och Mikaela och Alvin, kul!

På Lovafronten händer massor, hon går för fullt, säger mamma, pappa, något som låter som låter "tacktack" . Och snart fyller hon ett år, helt sjukt vad tiden har gått fort!

Av Isabell Karlsson - 7 november 2012 21:12

Hej! Vi har en sån rutinfylld vardag att det här stället glöms bort tyvärr. Sen har vi ingen riktig dator uppställd heller och mobilen är bara bökig att blogga ifrån.. Men som sagt, vi jobbar och är på förskolan större delen av våra dagar, men det går så bra allting.

Igår kom Lova på att man kan gå istället för att krypa om man ska någonstans. Så hon travade på ordentligt igår, skruttan!

Idag drog vi in till stan en sväng efter jobbet, vi träffade Khalida och hann käka middag innan vi var tvungna att åka hem igen.
Imorgon är det en månad tills Lova fyller ett år!! Helt otroligt, var är min lilla bebis?

Ovido - Quiz & Flashcards