isabellkarolina

Alla inlägg under juli 2011

Av Isabell Karlsson - 20 juli 2011 10:19

Hej! Om 4 dagar ligger vi förhoppingsvis på stranden på Kreta och steker i solen, just nu är det ca 30 grader där, riktigt skönt!


Idag jobbar jag till kl 20. sen åker jag till högarna för att låna lite resväskor,och skriva ut biljetten, och sen sover jag i stugan hos mamma och pappa. 


Imorgon ska jag till Hoting och hälsa på Mathilda, ska försöka ta mig iväg i bra tid så jag kommer hem nån gång på kvällen, eftersom jag jobbar hela fredagen måste jag göra all packning imorgon då vi åker direkt efter jag slutat jobba.


Nu ska jag försöka ge mig på att putsa fönstren,undra om det är två småttingar till som vill vara med... hmh..


Puss



Av Isabell Karlsson - 18 juli 2011 11:29

Hej! lite helguppehåll här som vanligt. jag har jobbat hela långa helgen. 


Storsjöbadet i torsdags var kul, men lite kallt, plus att jag smutsade ner min tröja,ordentligt. Vi skulle äta innan vi gick in på badet, alltså innan vi bytte om och allt det där. Jag tog ett hamburgermål, och skulle hämta ketchup i små bägare, som de har på mcdonalds, men när jag tryckte på de där pumpen så kom det inget, och jag fortsatte trycka, och sen kom allting. på min nya vita (såklart) tröja, och jag hade inget ombyte, grattis.... 


jag berättade ju om att vi har kollat på utlandsresor, och igår bokade vi! På lördag morgon åker vi till Kreta i en vecka, snacka om skönt! Både jag och Fredrik fyller dessutom år under den veckan, så det blir mysigt.


I Fredags var vi på första ultraljudet, det var helt fantastiskt och allt såg jättebra ut! Jag gissar att mina facebookvänner och bloggläsare kanske är samma men jag vill ju visa upp vårt lilla troll för alla så här kommer de bilden som blev bäst från undersökningen.

<3 


Nä nu måste jag göra mig klar inför jobbet om 20 min, Hejdå!

Av Isabell Karlsson - 13 juli 2011 21:14

Hej!


Hur mås det?


Onsdag idag och jag har jobbat stängning, ganska skönt.  Igår var jag i stan och letade som en tok efter en bikini, Therese och Alma gjorde mig sällskap. Efter många om och men fick jag till slut med mig en duglig hem!


Jag och Magnus var på bingon igår också och jag vann 500 kr! skitkul! 


Nu sitter jag och äter överblivna jordgubbar från Ica och försöker hålla katterna borta från skålen, och samtidigt kolla på fotbollen, puh!


Imorgon väntar storsjöbadet, med min syster och hennes barn, kul!

Nu ska jag leta efter en billig resa! jag måste bara åka iväg snart!


Av Isabell Karlsson - 11 juli 2011 22:07

Hej! 


Hoppas era helger vart bra!

Min har varit fylld med jobb, inte så kul faktiskt, fast roligt när lönen kommer.


Utöver jobb har det inte hänt så speciellt mycket, vi fiskade en kväll, mysigt!


Jag är så otroligt sugen på att åka utomlands! Skulle vara skönt att göra det en gång till innan vi blir tre, inte för att det skulle kunna sätta så mycket stopp, men ni förstår säkert, hoppas jag..Vi ska såklart åka utomlands ändå, men en semester för bara oss två skulle sitta fint just nu!


en timme senare.. har pratat fredrik och glömde bort inlägget, men jag ska iallafall sova nu, godnatt!


Av Isabell Karlsson - 7 juli 2011 00:29

Hej! Inte blivit så mycket skrivit här i veckan.. i måndags jobbade jag hela dagen,typ. Tisdagen spenderades på Högarna med min tremänning som jag inte träffat på flera år,vi bestämde oss för att åka på bilbingon (haha,det blev bilbongon första gången jag skrev, kul om man är övertrött!) i Hammerdal, vi var taggade, vi hade t.o.m tagit med oss fika, som riktiga bingofantaster gör. Men vi vann ingenting, det måste ha berott på platsen vi stod på, för ALLA bilar precis runt om oss, tutade hejvilt, vi hade dock jättekul trots att vi inte vann något. 


Idag har vi varit nere vid stugan och fiskat, det vakade hur mycket som helst, men vi lyckades bara få upp tre som var någorlunda, vi hade fint väder så vår fiske(o)lycka spelade inte så stor roll. Sen nu på kvällskvisten har vi spelat spel och det var längesen jag skrattade så mycket, riktigt roligt!


Nu är det dock tillbaka till verkligheten som gäller, jobbar torsdag till måndag nu. Trist att jobba nu när Fredrik kommer hem, men förhoppningsvis vill han spendera efterjobbettiden med mig iallafall!


Nu ska jag bli trött till lite OC och sen sova, Godnatt!

Av Isabell Karlsson - 4 juli 2011 10:48

Hej! En ledig helg har passerat och vi har tagit det lugnt hela helgen, i fredags jobbade jag iochförsig, men på kvällen åt vi middag hos Fredriks farmor och sen åkte vi till mamma och pappas stuga och fiskade och grillade lite korv, det var mysigt.


På lördagen var vi hos Fredriks mamma och hjälpte henne städa ut hennes hus, och sen åkte vi till stugan igen.


Igår, söndag, åkte vi in och hälsade på Therese, Malte och lilla Alma, var så mysigt!

sen gjorde vi en sväng på expo norr men det var inget att se, vi köpte två salami och åkte hem sen.


Hm, ja det där lät ju inte som att vi hade tagit det lugnt, men vi har gjort det på samma gång.. nu till helgen jobbar jag från torsdag till söndag, exakt de dagarna fredrik är ledig, tråkigt!


Missarna satt och kikade på datorn med Fredrik igår, så himla gulligt!

Kommer ni ihår att jag beklagade mig så mycket över att den nya katten var så sur? Det har iallafall gått över helt, så skönt!


I veckan väntar jobb måndag, ledig tisdag och onsdag, som ska spenderas på högarna med släkt. Sen jobbar jag hela långa helgen.

Ovido - Quiz & Flashcards