isabellkarolina

Alla inlägg under december 2012

Av Isabell Karlsson - 30 december 2012 13:45

Igår kom Therese och Alma och hälsade på och för att sova över. Vi fick barnen i säng i tid och placerade oss i soffan för en mojito och skitsnack, välbehövligt och mysigt! 


 


Och idag har vi gått en promenad med våra damer åkandes i pulkor efter. Dock lite halt väglag men en skön prommis. 


 

Av Isabell Karlsson - 26 december 2012 20:40

Idag har varit en riktig slappardag, inte många knop gjorda här inte. Eller Fredrik var iväg och fixade lite med skotern och när han kom tillbka klädde jag och Lova på oss också åkte provåkte pulka bakom skotern. Det var kul!


   

Av Isabell Karlsson - 25 december 2012 20:30

Firas som vanligt hos mina föräldrar med släkt och familj.

Det bjöds på potatisgratäng och tjälaknul, så gott! 


 

Inte så mycket kort tagna då heller. Men som vanligt slutar det alltid med sällskapsspel. Här Brainstorm.

Av Isabell Karlsson - 24 december 2012 15:45

Julaftonen började med julklappsöppning för mig och Fredrik, jag fick en ipad (!) av honom, och han fick ett tangentbord, en för liten onepiece och en huvtröja av mig. Så vi har en svart onepiece till salu här hemma om någon är intresserad! :) Strorlek L.


Vi gjorde oss redo för den årliga jullunchen hos farmor Elsa och det var trevligt som vanligt. Fredriks kusin var där och de har en dotter som är två månader äldre än Lova, så de sprang runt och lekte där. Men vi glömde kameran i bilen så inga bilder därifrån. Sen åkte vi vidare till Agneta för det riktiga firandet, med Kalle Anka osv. 

Det bjöds på god mat och även där fick vi så fina klappar!


         

Bus med pappa

 


Av Isabell Karlsson - 23 december 2012 21:13

Idag, eller ikväll har vi haft minijulafton hos mamma och pappa med hela min familj eftersom vi är hos Fredriks mamma imorgon. Men vi har även hunnit med massa annat idag.


 


min goding

 

Jag har gjort mina egna första revbensspjäll, kokat och griljerat (med hjälp av Leila förstås), och det blev så gott,  jag är riktigt nöjd. Sen har Maria m. familj varit här och Saga har hjälp mig med julgodis. Flera olika sorter som ska ätas upp, hjälp mottages.. :) Vi har även hunnit med lite städning, gör oss inte för så mycket då vi inte är hemma i jul.


 

Lova och Arvid busade idag


Och som sagt, nu på kvällskvisten har vi varit och firat julafton i förväg. Mamma hade kokat tomtegröt och fixat skinkstut. Och såklart hade vi julklappsutdelning. Lova fick så fina saker av allihopa, ingen nämnd ingen glömd. Tusen tack! Och jag och Fredrik fick oss också en och annan julklapp, jag fick bland annat ett vapenfodral av Johan. Så nu tror jag att jag måste ta tag i jägarexamen, som jag har sagt några gånger.. Men så jag blir klar någon gång!


         



Imorgon är det Julafton med STORT J och jag ser fram emot dagen. Vi börjar den med jullunch hos Fredriks farmor Elsa, och säkert lite annan släkt, så det blir kul. Sen vidare till Lovas farmor Agneta för Kalle Anka och mera julafton, mycket firande blir det!


Just nu knappar jag på min nya dator, och Fredrik kämpar för att ta sig vidare i gruppspelet på Fifa. 


God Jul från oss!

 
Av Isabell Karlsson - 18 december 2012 22:32

Kom just på... Att om nån (Fredrik kanske ;) ) Har problem med julklapp till mig så är Glossybox något jag önskar mig! Någon som provat och vet om det är bra?

Av Isabell Karlsson - 18 december 2012 20:13

Hej!


Luciafirandet var så mysigt och så fina och duktiga barn. Och Lova var så söt som tomte i sitt första tåg. 


 


På fredagen jobbade jag kort dag och vi åkte sedan direkt upp till Bakvattnet och mamma och pappa för att på lördagen äta julbord där. Ett inte fullt godkänt sådant enligt mig, och några till skulle jag tro... Vi var nämligen två (jag var en av dem) som vaknade upp med vad vi trodde var magsjuka på söndagen, och några till som fick springa på toaletten några gånger extra den dagen. Jag är säker på att det var något med maten, jag har hakat upp mig på en skagenröra som stod framme utan kylplatta el. liknande och var varm.. Men men, nu mår iallafall jag bra!


       


Jag hade därför en säkerhetsdag hemma igår, ifall det skulle visa sig vara magsjuka, men ingenting, så istället lånade jag bort Lova några timmar och tog ett långt bad och slappade i soffan till Prison break, och sen var en ny mamma ett faktum, det behövdes med andra ord!


Idag har vi jobbat och barnen har varit mer vild än tam idag också.. :) Nä jag tror att de också känner av att det snart är julledigt och blir otåliga och fulla med spring, så känner jag mig också lite, vill bara vara ledig! 

Här hemma får hela familjen två veckor ledigt tillsammans vilket känns så underbart så jag fattar det inte ens själv!


Kommer ni ihåg att jag skrev att jag surfade på HMs hemsida? Idag drog jag iväg beställningen, efter några minus och några plus på plaggfronten kände jag mig nöjd. Femhundra kronor för fem plagg är mer än godkänt tycker jag!


Nä nu ska jag se om Scofield och co. tar sig bort från Fox river. Hej

Av Isabell Karlsson - 12 december 2012 21:04

Vilket ståhej kring detta klockslag, likadant förra året. Jag undrar hur många som gifte sig idag då. Inte vi allafall.. ;)

Nä själv gjorde jag säkert något elegant som att byta en bajsblöja eller säga ajaj stup kvarten.


Idag har vart en halvseg dag, ovanligt busiga barn vilket inte var sugen på idag. Men nu är den över! Och nya tag imorgon! Då är det lucia och jag längtar så mycket efter att få lussa med barnen, det ska bli så roligt! 


Nä nu ska jag gå och lägga mig och sova så många timmar som möjligt, Lova har blvt väldigt snurrig på nätterna och sover dåligt. 


  

Ovido - Quiz & Flashcards