isabellkarolina

Alla inlägg under januari 2013

Av Isabell Karlsson - 23 januari 2013 19:45

Jag har några ynka läsare kvar trots att jag inte postar på facebook varje gång jag gjort ett inlägg. Jag funderar nämligen på att hänga efter min käre sambo och ta bort facebook. Hör och häpna. Men jag har kommit fram till att det är så himla mycket tid som går åt till den jäkla sidan, och vad gör man där? Är nyfiken typ, och då läser jag hellre en bok eller något de timmarna jag spenderar vid facebook på en vecka, det är ju helt sjukt. Och dessutom kanske man kan prova träffas och fika eller något, istället för att bara läsa om varandra på facebook.


Idag hade jag och Lova kortdag på jobbet och kom hem strax efter tre, då gick vi raka spåret upp till hennes rum och lekte och myste där, sen började vi pyssla med maten, det blev Tommy Myllymäkis köttfärssås och makaroner, jättegod faktiskt. Och som sällskap till det kom pappa och åt med oss. Jag hade även gjort semlor till efterätt så det blev en brakmiddag här, är fortfarande proppmätt.


Jag fångade damen på bild idag när hon lekte med ipaden, det är helt sjukt vad fort de lär sig, hon har på typ en månad, lärt sig nästan alla djur i ett spel där, och vet exakt hur man gör för att låsa upp osv. Det ser man på jobbet också, barnen är mer tekniska än vad vi i personalen är. 


   


Nu ska jag hänga med mästerkockarna och sen blir det nog godnatt.

Av Isabell Karlsson - 22 januari 2013 20:49

Hej på er. 

Idag har varit en bra dag på jobbet! 

Dock jobbade en arbetskamrat (min syrra) sin sista dag idag för att istället börja plugga, och det är ju trist såklart, men vi får en härlig ersättare så vi ska nog klara av det ändå! 


Min systerson Rasmus fyller 12 år idag så jag och Lova slängde i oss middag och snabbduschade efter jobbet för att åka på kalas och få oss lite tårta. Han hade fått fina presenter och av oss fick han knivar till jakten.


  Lova hade på sig sin supersöta pälsväst hon fick i julklapp


Lova däckade när vi kom hem, hon sov bara ca 50 minuter på hela dagen, och det är lite väl lite för att hon ska orka vara glad resten av dagen, men hon klarade det faktiskt galant. Men som sagt, hon sover nu och jag har snabbdammsugit av golven på nedervåningen och nu slappar jag vid datorn. 


Jag fick mail idag om att jag kommit med i en buzzadorkampanj, för fruktsmoothies till Lova, så då ska jag dela med mig av mina åsikter till er, som en sann buzzare. Blir spännande att se hur det funkar (om det ens är så spännande som jag tycker/tror det ska bli).  


  

Av Isabell Karlsson - 21 januari 2013 20:20

Nu har vi vardag igen och igår tog vi en sväng med skotern och pulkan. Lova somnade både påväg till och från grillningen, så pulkaåkningen fick godkänt, eller så var det avgaserna som gjorde att hon slocknade (skämt åsido!).


   


Som sagt, vardag igen och vi är tillbaka på förskolan, och det känns riktigt bra att få jobba! Vi har ett grymt arbetslag nu, och ungarna är goa! Mitt vikariat är som det ser ut nu bara till maj, men jag hoppas innerligt på att få fortsätta, det är guld värt att ha ett jobb man trivs med gångavstånd hemifrån!


Just nu sitter jag och trycker i mig marshmallows.... Vilket får mig att tänka på att jag kan glömma att låta bli alla sötsaker, jag vet inte vad jag har för fel, men det går bara inte, sjukligt. Och det verkar inte bli ett löpband den här lönen heller, mitt "nya liv" verkar vara en bit bort. Men det gör mig egentligen inget, tror jag, äh va fan, skit samma. Jag vill äta det jag tycker är gott, och jag har inga problem som kommer utav det.


Ha det bra finingar  

  



Av Isabell Karlsson - 21 januari 2013 20:00

Våran underbara lilla tjej sprider så mycket glädje omkring sig så det är svårt att vara deppig! 


     


Hon har börjat rynka ihop ögonbrynen hela tiden, hon har nog sett oss försöka se allvarliga ut när vi "ajaj"- ar henne. Gogumman

Av Isabell Karlsson - 19 januari 2013 20:15

Idag har Fredrik varit iväg och åkt skoter, sp jag och Lova har haft hela dagen för oss själva. 


Vi var uppe ganska tidigt och tog en promenad till momma (Lovas) för att låna jäst. 

Och våra katter är i en klass för sig, de var ute när vi skulle gå, och de brukar följa med oss en bit men stannar innan man måste gå förbi de läskiga hundarna som skäller dag in och dag ut. Men Sivan, valde att trotsa dem och följa med oss ända till momma, det är en bra bit och hon förstår inte riktigt vad en väg är, men det gick iallafall bra. Vi gick in hos momma och var där inne en stund, och jag höll utkik på vad katten gjorde under tiden, och hon strosade runt och undrade nog vart vi tog vägen.


Hur som helst, när vi skulle gå hem lockade jag på henna i hopp om att få med henne hem, då sitter hon uppe i en björn på deras gård, och vi har fått klättra upp i flera andra träd och hämta henne för att hon inte vet hur man klättrar ner, smart katt. Men den här gången fixade hon det och vi kunde promenera hem, vem behöver en hund att gå ut och gå med? Funkar lika bra med en tokig katt. 


     

Av Isabell Karlsson - 14 januari 2013 20:00

Innebandy helgen blev minst sagt omvälvande! Men nu är den över och vi har vardag och lugn och ro igen. 


Här kommer lite bilder på Lovas efterlängtade kusin Ellah (och hennes föräldrar förstås, dock inga bilder på dom). Busfröna hade så kul!



 
Hejsanpussen!


 


Här skrattar de till farmor som dansade så tokigt, goa barn!! Älskar Lovas min också, överlycklig


  

Av Isabell Karlsson - 10 januari 2013 21:11

Idag är det ett äpple och chilinötter som stillar mitt sötsug. Funkar ganska bra. Har dock varit på personalmöte ikväll och såklart fikar vi för att orka vara effektiva hela två timmar. Så lite gott har det blivit idag ändå. 


Annars går det rätt bra, dock ingen träning påbörjad än. Om det känns ok vid lönen ska jag köpa ett löpband jag sett på blocket. 


Fredrik är hemma och ordningen är återställd. Dock jobbar jag imorgon, men sen har vi ledigt allihopa. Och helgen bjuder på full fart. Imorgonkväll är det middag hos hans mamma med hela Andersson-klanen, lördag innehåller innebandy- företagscupen i Hammerdal mest troligt hela dagen beroende på hur bra Fredriks lag klarar sig. Och söndag funderar vi på att åka in på Arctic cat cup, jag tycker faktiskt att det är riktigt kul att se på, och det tror jag Lova skulle tycka också. Så på söndag kväll hinner jag andas, funderar på att vila upp mig genom att sova hos mamma och pappa då när Fredrik ändå åker och jobbar då igen. 


Lova har nyss hoppat i säng, och det ska jag också göra, behöver sova!

Av Isabell Karlsson - 7 januari 2013 20:07

Det var rätt tungt att kliva upp pch ta sig till jobbet imorse, men iväg kom vi! Och sen har dagen flytit på bra, vi kom hem strax innan halv sex och sedan dess har vi bara myst. Lova somnade för en halvtimme sen och genast började jag fundera på vad jag skulle äta för något gott framför tv:n idag... Och faktiskt, så kom jag fram till ett väldigt bra altermativ. 


  Blodapelsin, äpple, hasselnötter, mandel, grädde med lite vaniljsocker och mixade jordgubbar. 

Väldigt gott, och mycket nyttigare än 10 ballerina och ett glas cola! 


 

Vi har ett bord från Ikea med hylla under, där ska Lova in, bra med plats osv. Tokfia


Apropå en reklam som innehöll ordet "utomlands" så ska vi åka till Cypern i maj, med Fredriks mamma och alla hans bröder m.familj Det ska bli så himla skönt! Jag hoppas att det är lite varmare i vattnet än vad vi hade på Mallorca, så Lova kan få ta ett dopp i havet också. Behöver jag säga att jag längtar? 

Ovido - Quiz & Flashcards