isabellkarolina

Alla inlägg under augusti 2012

Av Isabell Karlsson - 30 augusti 2012 21:48

Hej! Idag har jag varit väldigt flitig! Först klev vi upp och slappade i soffan lite. Men.när.Lova skulle sova första luren snodde jag ihop en Silviakaka, därefter en liten paus, sen en sats kolakakor!

Sen röjde jag upp på nedervåningen och vek lite tvätt, diskade, gjorde plommonpure. Och nu på kvällssidan hade vi personalmöte på blivande jobbet, där jag för övrigt börjar den tionde. Det ser jag fram emot! Men vi blir en helt ny truop så det är mycket som ska ordnas innan det blir riktig ordning. Jag fick även en riktig almanacka som är till för jobbet och det som hör till. Den var så otroligt välbehövlig för röran i mitt huvud! Och nästan bästa med att jag börjar jobba är att Fredrik får vara hemma, det unnar jag honom verkligen!

Efter mötet, och efter Lovat hoppat i säng, tog jag och sydde tre örngott till kuddar till Lovas lekhörna. Så.nu är jag slut och slappar lite i soffan framför Robin Hood.

Av Isabell Karlsson - 29 augusti 2012 18:11

Idag har vi varit med Therese och Alma nästan hela dagen! Vi åkte in ganska tidigt och begav oss mot dagens höjdpunkt; Djungelhuset. När vi kom dit möttes vi av tre andra mammor som sa att det var stängt onsdag och torsdag pga renovering, det var väl typiskt! Så då bestämde vi oss för att gå in mot stan för lunch och lite ögonshopping. Vi gick även ner till badhusparken så Alma fick leka av sig lite. 

Därefter gick vi till Max och köpte en lyxshake och därefter hemåt för lek i Almas rum. Efter alla dessa äventyr var Lova helt slut så vi åkte hem så hon kunde sova i bilen.


   


Väl hemma tog vi det lite lugnt, åt middag tillsammans. Sen gick vi ut och plockade lite rödvinbär, Lova tyckte att det var jättekul att krypa runt i gräset, även bären var spännande. Jag kunde heller inte hålla fingrarna borta från potatislandet, har varit så nyfiken på om det har kommit några! Så jag tog upp en av de mindre tuvorna och hittade skönheterna på bilden här nere. Lite små än så resten får nog sitta kvar i jorden en stund!


       


Just nu sitter jag och knåpar ihop en egen spellista till Lova på spotify så vi kan dansa lite framöver. Kvällen som väntar bjuder nog på en dusch och soffläge. Sen ikväll kommer Fredrico äntligen hem.

Av Isabell Karlsson - 27 augusti 2012 21:34

Vilket härligt väder det är!! Om man tittar inifrån, går man ut håller man på att blåsa bort och frysa ihjäl... Typiskt höstväder tycker jag!

Idag har jag och Lova varit ute och åkt lite, först åkte vi in till stan en snabbis för att köpa en dunjacka jag hittat på facebook, fin men begagnad, men så värd 150 kr! Sen tillbaka till Lit för att handla lite och sen ett BVCbesök. Det var över två månader sen vi var dit sist, så det var spännande idag. Längden hade bara flugit iväg, det var lite sämre med vikten, men vi äter mera så ska det nog ordna upp sig! Stora tjejen. 


 


När vi kom hem snodde jag ihop en sats med fisk och potatis till Lova, sen kom mamma och vi åt också fisk och potatis, fast inte ihopmixat till en röra... Efter middagen begav vi oss till crossbanan här på Högarna, det är en kille som heter Ante som har tagit på sig att ha lite form av träning med smågrabbarna i byarna runt omkring. Så jag drog på min nya dunjacka också åkte vi dit. De är så himla duktiga på att köra, och det var även två tjejer där idag vilket jag tyckte var kul, det blir nog en liten cross till Lova också så småningom... Om hon vill förstås! :)


    

Av Isabell Karlsson - 26 augusti 2012 19:14

Hej! Idag är det en väldigt regning dag. Tråkigt! 


Vi vaknade nere i stugan då vi spenderade natten där. Vi hade trevligt igår med surströmming och kortspel. Fredrik kom också ner efter pokerturneringen som han vann. Kul!


 
Lova och Saga lekte lite nere vid Halasjön, från rummet hördes; Är du min bästa tjej? Är du min bästis?  Goa barn!


Idag har vi haft en riktigt innedag. Eller nej förresten, vi åkte till Viktor på lite 10års-kalas och tårta. Men annars har vi bara hållit oss inne och hemma. Mest i soffan, vi kollade på The dictator förut, med Boratkillen, fy vad störd film, men ganska rolig ändå!


Snart är det läggdasgs för Lova och vi har sparat en chipspåse och bäddar ner oss i soffan framför en till film sen, skönt! 


Vi hörs!

Av Isabell Karlsson - 25 augusti 2012 10:48

Hej! Lite dålig aktivitet här igen. Men jag har faktiskt jobbat ganska mycket nu den senaste veckan, eller hela för att vara exakt. Så när jag kommit hem från jobbet har jag lagt min tid på Lova såklart. 


Det har gått jättebra att jobba, jag var på förskolan här i Högarna. Där jag även blivit erbjuden jobb. Jag vet dock inte om jag kan ta det. Vi måste fixa med Frdriks pappaledighet först. Och det kan ta tid eftersom han får från Norges försäkringskassa. 


Nu har vi lite helg och det har varit ganska fullt upp. I Torsdags jobbade jag, visserligen bara två timmar, men vi var till Hammerdal och flängde på också, och Lova har även varit lite halvhängig de senaste dagarna. Igår åt vi kräftor här hemma med Jocke, Bea och Magnus, det var sjukt gott och vi blev alla väldigt mätta!! Sen spelade vi spel och hade jättetrevligt! 


Idag åker jag och Lova ner till stugan till mamma och pappa. Fredrik åker till Hammerdal idag igen för någon pokerturnering och blir väl mest troligt kvar. Så då roar vi oss på annat håll!


 

Tack för mig!

Av Isabell Karlsson - 15 augusti 2012 14:36

Hej! Idag medan Lova sov förmiddagsluren tog jag och klippte gräset, Fredrik har införskaffat en åkgräsklippare så det är riktigt kul att klippa. Vi har även värsta slänten så en vanlig klippare hade varit sjukt jobbigt. Lova vaknade lagom tlls jag var klar så då blev det lunchdags.



Och nyss kom vi hem från en liten promenad med Maria och Saga. Vi gick och hälsade på moffa och Linda och tittade på kossorna. Nu på eftermiddagen ska jag och mamma iväg en sväng och kolla efter blåbär, och såklart plocka om vi hittar några. Lova får leka hos moster Linda en liten stund.


Av Isabell Karlsson - 14 augusti 2012 21:51

Som vanligt sjuttioelfte gången jag skriver om ett inlägg. Kanske dags att köpa en ny dator, eller använda Fredriks på en gång..

 

Hej hej! Semestern är slu nu och Fredrik har börjat jobba! För mig och Lova är det dock inte så stor skillnad på semester och vardag.. :) Vad har hänt sen sist då? Jag och Therese tog en vända ut på krogen en fredagkväll. Det var nästan två år sedan sist för mig och oj så kul vi hade! Och dans-skavsår dagen efter, precis som det ska vara! Årets första kräftkalas har ägt rum, asgott och jag hoppas det blir fler!


 
En dag med Therese och Alma!


 

Jamtli i söndags, även det med Therese och Alma.


Lova flyger fram över golven nu. Hon har lärt sig krypa riktigt och fort! Hon kan också ställa sig upp med stöd, idag lade hon även upp ena knät och försökte klättra upp. Med lite hjälp tog hon sig upp på första trappsteget så nu åker grindarna fram! Vi har också fått ställa ut kattlådan och hålla koll på kattmaten, de små pillren passa perfekt i Lovas lilla mun, uscha.


 

Busungen!


Idag har jag, hör och häpna, jobbat! Jag jobbade även i fredags, på förskolan jag jobbade på tills jag gick på mammaledigt. Det har gått jättebra och var ganska sjkönt att komma hemifrån och göra något annat. I fredags var Fredrik hemma så han hade Lova och idag fick hon vara hos moster Maria. Det hade gått superbra och Lova hade inte sagt ett knyst. Hon är så duktig vår lilla tjej. Sen följde Saga med oss hem en stund och lekte lite, kul var det!


   

Och Bus-Saga!


Helgen som varit spenderades nere vid min mamma och pappas stuga vid Halasjön. Trots alla mygg och utedasset är det riktigt härligt att vara där. Vi lade nät, spelade kort, plockade blåbär och bara var. Och helgen som kommer vankas det kalas. Det är Joelmässan i Hammerdal, egentligen vet jag inte så mycket om den, det ska vara någon bilparad och skoterkörning på vattnet och dans på lördagkväll. Förhoppningsvis har vi barnvakt så vi kan åka dit på kvällen båda två. Min moster erbjöd sig att ha Lova och jag tror att det kommer gå jättebra så vi kör nog på det. Det är få tillfällen vi har varit ute på galej samtidigt så det ser jag verkligen fram emot!


Nu funderar jag på att dejta kudden. Orkar nog inte vara vaken tills Fredrik hör av sig (Det tär på en sliten morsa att jobba en dag ;) ).


Godnatt!

Av Isabell Karlsson - 2 augusti 2012 12:42

okej.. nu är det tredje gången jag skriver om det här inlägget. Min datorkabel är så glapp så nuddar man datorn lite så dör den typ.


Iallafall, väldigtlångt uppehåll här, så det har hunnit hänt en hel del sen sist. Fredrik har haft och har fortfarande semester. Det har varit så skönt att ha honom hemma en längre period! 


Vi har hunnit med att ha namngivningsceremoni för Lova, den ägde rum en blåsig lördag i juli och det var en härlig dag med lite släkt och vänner. Vi valde även ut Lovas kusin Alva som fadder.


 


Vi har också varit iväg på vår första bilsemester tillsammans. Vi lånade Fredrik brors husvagn på vög neråt. Första stoppet blev Orsa camping, där vi stannade två nätter och hann med ett besök på björnparken. Såklart glömde vi kameran den dagen.. Sen skulle vi ta oss ner till Skinnskatteberg till Rickard, Helena och Lovas kusin Ellah. På vägen dit stannade vi i Rättvik och hälsade på Fredriks pappa m.fl som också campade. 

 Väl nere hos Rickard drog vi igång en vin och spelkväll och hade jättetrevligt! Dagen därpå åkte vi till grisslehamn allihopa för att åka över till Åland över dagen. Fast det är ingen resa för att se Åland,mer för taxfreen.. 


 

Lova busar i sin säng i husvagnen


 


På fredagen var det dags för oss att åka hem efter några riktigt härliga dagar på resande fot!


I tisdags var det dags att åka en sväng igen! Men då åkte vi bara till Junsele för att gå på djurparken med min syster och hennes familj. Vi hade inte riktigt vädret på vår sida men hade trevligt ändå!


 


Igår firade jag och Fredrik två år tillsammans. Så vi lämnade Lova till momma över natten och åkte in till stan och åt finmiddag och gick påbio. Vi såg nya Batman, en riktigt sevärd film! 


På Lovafronten då, hon fyller snart 8 månader och tiden hit har gått så himla fort! Hon har inte fått några tänder än. Sitter bra själv och ålar sig fram i en väldig fart. Hon har provat krypa lite på alla fyra men verkar vilja åla en stund till. Hon vet var lampan är, kan klappa händerna och säger ma-ma-ma-ma-ma. Tror dock inte hon vet att hon säger mamma, fast jag vill ju gärna tro det ;)


Nu ska jag skynda mig publicera så allt inte försvinner igen! 

Ovido - Quiz & Flashcards