isabellkarolina

Alla inlägg under juni 2012

Av Isabell Karlsson - 27 juni 2012 21:53

Hej! Idag har jag och Lova varit i stan. Först gick hon och jag en shoppingrunda innan vi åkte vidare till Therese, där vi tog en promenad runt Lillsjön med Therese och Alma. Sen käkade vi middag, och sen.. tog Alma sina första steg, så himla gulligt! 


Lova sover nu och jag sitter och äter choklad och surfar lite. Vi gjorde morgon ganska tidigt i morse så det blir ingen vidare lång kväll för mig heller.


Min mamma har varit i USA i två veckor men kom hem ikväll, så imorgon ska vi äntligen få träffa henne och jag beställde nya converse med henne, längtar!  "momma" är dock orolig att Lova inte ska känna igen henne, men det är nog lungt! 


 
Våra söta små töser!
  

Älskade unge

  

Av Isabell Karlsson - 25 juni 2012 21:29

Hej! 

Idag har vi haft en innedag, trots att vädret har varit fint. Jag har rensat bland mina kläder och flyttat över dem till nya byrån. Så nu har jag suttit och lagt ut lite på tradera. 


Vi har även hängt mycket i soffan och slötittat på Desperate Housewives. Nu på kvällen var Maria och Saga här och hade med sig bullar, så vi fikade och pratade lite strunt. 


Lova sover sen nästan två timmar tillbaka och jag ska åter kolla på något avsnitt innan jag också lägger mig!


 
Älskade lilltjejen!
 

Av Isabell Karlsson - 24 juni 2012 15:22

Hej! Midsommarhelgen är nu över och vi hade en väldigt lugn sådan, iallafall jag och Lova. Fredrik var dock iväg på lite partaj i fredags. Annars väldigt lugnt.

Igår testade vi lyckan på bilbingo i Häggenås, storvinsten var på 150 000. Men tyvärr gick den inte till oss utan någon dam från grannlandet Norge, kul för henne.... Vi vann inte ett smack utan tyckte mest att det var skönt att äntligen få åka hem när det var slut.


Idag har vi varit och firat lilla Alma som fyllde ett år igår! Det bjöds på väldigt gott fika och trevligt sällskap- Lova sov tyvärr dåligt innan så vi var tvungna att åka ganska tidigt så hon kunde somna i bilen. 


Men nu är vi hemma och har planerat en riktigt lugn kväll, vi ska spela tvspel och käka tacos, mysigt!


 
Födelsedagsbarnet!

  
Gotjejerna!

Av Isabell Karlsson - 21 juni 2012 19:38

Hej! Vet ni vad? jag sitter här alldeles ensam.. Lova sover borta inatt.. Nä men det är såhär ; Vi har haft myror inomhus under en tid, och idag har Anticimex varit hit och sprayat vaddetnuärdesprayar, så barn får inte vistas i det området på ett dygn, och då tänkte vi att istället för att hela familjen ska packa iväg oss och sova någonstans så får Lova sova hos min äldsta syster och jag och Fredrik kan få lite ensamtid och en sovmorgon tillsammans. Det känns såklart lite jobbigt och man blir ju ängslig som mamma när det är första gången, men det som är så bra är att om det inte skulle funka så tar det ca 30 sekunder för oss att åka dit, så då kände vi att vi provar. Men Lova brukar vara så lättsam vid läggning osv. så jag tror att det går hur bra som helst! 


Jag ska iallafall njuta av lite alldeles ensamtid nu innan Fredrik kommer hem. Sen ska vi förhoppningsvis kolla på en film och ta vara på tiden. 


Imorgon hämtar vi hem damen igen och det är Midsommar, vi har absolut inga planer och det känns ganska skönt faktiskt, vi tar dagen som den kommer helt enkelt. Nu ska jag hoppa in i duschen i lugn och ro och sen kolla på några Greys-avsnitt.


Godnatt från mig!


Av Isabell Karlsson - 19 juni 2012 21:25

Hej! 


Idag har vi haft en innesittardag, det har regnat nästan hela dagen. Under ett upphåll passade vi på att ta en promenad ner till bokbussen som kommer en gång i månaden, jag hittade lite matböcker som jag lånade.


Sen har vi som sagt kurat inne och bara myst. Lova har sovit väldigt dåligt under dagen så sedan kl 15 har jag kämpat med att underhålla henne fram till läggdags som idag blev halv 8. Jag har även satt ihop en byrå som vi köpte på Ikea, så nu är båda ihopsatta och på plats i garderoben, nu ska bara kläderna flyttas över. Dammsugaren åkte även fram och rengjorde våra golv, väldigt välbehövligt, och köket fick sig ett gardinbyte, så nu är det fräscht här!



 

Våran älskling busar med pappsen!

Av Isabell Karlsson - 18 juni 2012 20:10

Tro det eller ej, men vi lever faktiskt. 

Då det var så bökigt att skriva från mobilen rann det bara ut i sanden, men nu har vi äntligen vanligt internet och jag sitter vid ett gammalt hederligt tangentbord och skriver.


Ja, vad har hänt sen sist då? Lova har blivit 6 månader, tiden går så fort så jag blir rädd. Fredrik har utökat sina arbetsveckor, så jag och Lova är själva måndag till fredag, riktigt tråkigt. Men jag funderar på att börja jobba snart så vi kan få ha Fredrik hemma ett tag.


Det har nog inte hänt så stora grejer, vardagliga saker, det Lova håller på att lära sig nu är att sitta själv, det går ganska bra och hon sitter rätt stadigt korta stunder. Men träning ger färdighet!


Igår var vi ner till Sundsvall och gick på Ikea en sväng, vi håller ju på med en walk-in-closet, som för övrigt har tagit väldigt lång tid, så nu handlade vi lite inredning till den så den kan bli klar en gång för alla. Vi handlade även lite saker till Lovas blivande rum, fast där stor en stor vävstol just nu så det är inte riktigt klart att börja göra om.


Hädanefter ska jag försöka uppdatera varje dag och även lägga upp bilder. Hoppas att jag har någon trogen läsare kvar!

Ovido - Quiz & Flashcards