isabellkarolina

Alla inlägg under september 2011

Av Isabell Karlsson - 29 september 2011 18:28

oj, vad trött jag är idag märkte jag, först tänkte jag skriva december i rubriken, och sen 2010... 


gissa vad som hände igår då, när jag precis lagt mig och släckt knackar det på dörren, och jag låg kvar en stund för att vara säker på att det verkligen var på vår dörr det knackade, (vi har inget kikhål så det är läskigt att öppna) men sen plingade det, och då rusade jag upp, kollade ut på parkeringen för att se om denne någon hade en bil, och då stod Fredriks bil därute! Gissa om jag blev överraskad, och glad! Vardagslyx!


ja, som sagt, han är hemma och jag ägnar ingen större del av vår lediga helg till att blogga, så ni får stå ut tills vidare..  


   

Av Isabell Karlsson - 29 september 2011 18:28

oj, vad trött jag är idag märkte jag, först tänkte jag skriva december i rubriken, och sen 2010... 


gissa vad som hände igår då, när jag precis lagt mig och släckt knackar det på dörren, och jag låg kvar en stund för att vara säker på att det verkligen var på vår dörr det knackade, (vi har inget kikhål så det är läskigt att öppna) men sen plingade det, och då rusade jag upp, kollade ut på parkeringen för att se om denne någon hade en bil, och då stod Fredriks bil därute! Gissa om jag blev överraskad, och glad! Vardagslyx!


ja, som sagt, han är hemma och jag ägnar ingen större del av vår lediga helg till att blogga, så ni får stå ut tills vidare..  


   

Av Isabell Karlsson - 28 september 2011 20:38

godkväll. just nu ligger jag utmasad i soffan och tittar på idol, tycker inte att någon har varit speciellt bra hittills, tror att Olle kan vara riktigt bra! 


Imorgon blir det samma stressdag på dagis, jag tror att det ligger en förbannelse över det stället, det är alltid någon som är sjuk, nu är det t.o.m två (!) som är sjuka.. men vi får kämpa på och hoppas på det bästa! 


Imorgon kommer Fredrik hem och han ska få det han gör med att massera min stackars rygg (det vet han dock inte om än..), det ser jag fram emot!


  

Av Isabell Karlsson - 28 september 2011 16:58

Hej! Puh vilken tuff dag jag har haft, vi var en man kort på dagis idag,plus att vår "mat-tant" var sjuk så jag fick vara i köket på förmiddagen, som tur är var det bara 4 barn totalt idag, så det var lugnt så, men det märks så väl när det är en eller flera som saknas. 


Dagens hårda arbete har satt sina spår i min rygg som gör ont nu. Den har börjat bråka med mig nu på slutet och det är väl inget konstigt med det, så nu är det temposänkning som gäller. 


Med anledning av ovanstående tycker jag att jag är värd en liggaisängenochintegöraettskit- kväll. Gud så skönt! 


Vi kanske hörs en sväng senare också. Puss

Av Isabell Karlsson - 27 september 2011 18:44

Hej på er!


Hur har ni det på tisdagskvällen?


Jag har precis tryckt i mig middag bestående av tre varma mackor med svampstuvning, gott! Nu sitter jag här och kollar runt lite och väntar på halv 8 hos mig och idol. Följer ni idol? Såg precia att Robin och Maikel gick vidare igår, jag tyckte verkligen inte att Maikel var bra igår, däremot Hampus (visst heter han så?) var bra! Ikväll är det väl tjejerna som sjunger, fem av dem iallafall och jag tycker att Moa och Amanda ska gå vidare.


Jag försökte ta några bilder på katterna nu ikväll när de busade runt.


Här såg Sivan så himla rolig ut när hon sträckte på sig, alldeles stel      Middag!


Nu ska jag susa ner ica och köpa en ny tandborste som blev nedriven i kattlådan av mina hjärtan


Puss

Av Isabell Karlsson - 26 september 2011 12:46

Hej på er! Jag har fortfarande inte tagit mig upp ur sängen. .  Passar på att njuta av min lediga dag den här veckan, då får man, enligt mig, ligga såhär länge  


Vi har haft en bra helg, i torsdags satte vi ihop vagnen, som var trasig.. Riktigt tråkigt! Så vi skickar tillbaka den och går på barnens hus och köper en istället!


På fredagen åkte vi till Högarna och målade sängen och stolen en gång, sen hem för att göra oss i ordning för middag och bowling med Fredriks kompisar, jag spöade alla grabbar, inte att förglömma.


en söt overall jag vann på tradera  


Lördagen hade vi planerat att spendera i stan, med middag på Arctura och bio, men det visade sig att Jägarna som vi tänkt se, inte visades på lördagar, förutom kl 14 som vi tyckte var lite tidigt, så vi sket i allt det och åkte till Fredriks farmor och käkade grillat och spelade Alfapet,mysigt.


   


Igår slappade vi exakt hela dagen! Låg i soffan och satt framför datorn, Fredrik har börjat spela Wow, så jag roade mig med Wordfeud och småkikade på Brokeback mountain. Om ni förövrigt vill utmana mig på wordfeud kan ni lägga till isabel901.


     

Ha en fin dag!

Av Isabell Karlsson - 21 september 2011 22:40

Hej! Nu har jag äntligen landat i sängen efter min otroligt härliga lediga dag, har umgåtts med Therese nu på eftermiddagen, och gosat med lilla Alma, så mysigt och jag blir så bebissjuk! Men det är mindre än tre månader tills vårat lilltroll är beräknad titta ut, så det är inte allt kvar, går nog fortare än man tror!


Imorgon jobbar jag 7-15, och det ser jag inte fram emot! Anledningen till det är att Fredrik kommer hem inatt, vilket innebär att han får ligga kvar imorgon när jag måste upp jättetidigt och det känns inge kul! Men sen har vi tre lediga dagar tillsammans!


Nu ska jag bli lite trött till Gossip girl och sen sova.


Godnatt

Av Isabell Karlsson - 21 september 2011 10:44

Hej på er!

Idag har jag en ledig dag och passade på att stanna i sängen länge! Ligger och kollar på gossip girl och äter choklad, härligt!


Men jag ska dock snart masa mig upp och åka på ica en sväng, jag köper med mig lunch och åker till mamma som ligger hemma och är sjuk. Sen i eftermiddag är jag bjuden på middag hos Therese, Malte och lilla Alma, och Zicko såklart! Det har jag längtat efter! 


En sak till jag längtar efter är när Fredrik kommer hem imorgon så vi kan sätta ihop vagnen, ska blir så spännande!


  

  

Ovido - Quiz & Flashcards