isabellkarolina

Alla inlägg under mars 2012

Av Isabell Karlsson - 26 mars 2012 21:02

Hej! Det blev ett litet uppehåll här men det har inte hänt så mycket heller. Det har knallat på som vanligt. Men idag däremot följde vi med mamma till stan en sväng och när vi kom hem hade det garn som jag beställt kommit. Jag ska prova sticka en pippitröja till mig, blir spännande att se om jag lyckas genomföra det. Det kommer med säkerhet ta väldigt lång tid.. Imorgon ska vi hälsa på Therese med familj på eftermiddagen, det ser vi fram emot! Nu ska jag slappa lite i soffan innan jag lägger mig, vi hörs!

 
Av Isabell Karlsson - 16 mars 2012 20:01

Hej! Vi fick en tussig tjej igår, hon hade jätteont där sprutorna togs och var så ledsen. Men det gick bra att bära henne under rumpan. När hon lugnat ner sig lade vi henne i sin säng och hon vräkte i sig mat och somnade som en stock, lilla gumman. Hon har även varit lite gnällig idag och haft en liten släng av feber. Men nu på kvällen prövade vi bumbostolen och den passade perfekt till att kolla på tv :) Nu ska vi ha fredagsmys, ha det!

 
Av Isabell Karlsson - 15 mars 2012 19:07

Hej! Här mår vi bara bra! Ordningen är återställd när Fredrik är hemma över helgen, det gillar vi! Vi har spenderat dagen i stan och handlat lite kul. Bland annat en bumbostol som vi fick syn på via Helena, kusin Ellahs mamma. Den såg så himla kul ut så vi köpte en sån. Vi har dock inte provat den än då bilden visar hur tröttisen sover i min famn efter två hemska sprutor som togs nu på eftermiddagen. Hon blev jätteledsen en kort stund efter men det gick över ganska fort, skönt! Hon följer även sina kurvor bra vilket känns väldigt bra! Ny håller vi tummarna för att hon ska slippa bli sjuk! Vi hörs!

 
Av Isabell Karlsson - 12 mars 2012 21:15

Hej! Vår vistelse i Åre blev inte så lång, bara två nätter eftersom Fredrik skulle jobba hela helgen tyckte jag inte att det var så stor mening att vi satt där. Så vi åkte hem på lördag morgon och har tagit det lugnt hela helgen. Jag är så imponerad av lilla Lova, hon har sovit så himla bra de senaste två nätterna så jag vågar nästan inte ens berätta om det.. :) Imorgon ska vi mest troligt på babyöppet i Lit, iallafall en liten stund, jag håller nämligen på med en överraskning till Fredrik som måste bli klar innan torsdag :) På bilden ser ni världens sötaste som var så gosig imorse, hjärtat!

 
Av Isabell Karlsson - 8 mars 2012 13:11

Idag är det tre månader sedan vi fick vår älskade Lova! Just nu sover stora tjejen en stund innan vi beger oss till Åre för att träffa pappsen och mysa hela helgen! Kram

 
Av Isabell Karlsson - 7 mars 2012 21:42

Oj oj vad trött jag är! vi vaknade halv 8 och sedan dess har det varit full rulle! vi var i Lit till halv 11 och jag fick ny frisyr av Erika, jag är mycket nöjd! Lova var dock inte lika nöjd under tiden, så vi fick göra det bästa av situationen och amma under klippkappan jag hade på mig :) sen vidare till stan till Therese, Malte och Alma, vi hängde mest i soffan men det var skönt :) nu ska jag natta Lova och sen hoppa i säng själv, längtar! vi hörs!

 
Av Isabell Karlsson - 6 mars 2012 18:29

Dagen har flutit på, dock inte som jag trodde att den skulle igår när jag skrev. Vi tar stadsturen imorgon istället, jag fick en klipptid på förmiddagen och det ska bli så skönt att fräscha till håret lite! Idag tog vi första promenaden med lilla fröken halvsittandes, trodde hon skulle tycka att det var lite roligare än att ligga nedbäddad, men hon somnade efter 10 minuter ändå, gumman. Men som ni ser på bilden var det galet kul från början. Som vanligt intar vi dagens dos av greys och har inte mycket mer planerat ikväll. Ha det!

 
Av Isabell Karlsson - 5 mars 2012 20:37

Hejsan! Helgen är nu över och en ny vecka har börjat. Jag vet inte riktigt vad vi ska sysselsätta oss med, idag har vi mest hängt i soffan och kollat på greys. Imorgon ska vi eventuellt framöver för att skaffa pass till mig och Lova, jag kanske ska klippa mig och när vi ändå är i stan ska vi hälsa på familjen Fernlund/Hanvåg, höjdpunkten på dagen :) Just nu sitter jag och halvkollar på Familjen annorlunda och Lova har nog somnat. Hon är så himla duktig på kvällarna och nätterna! Vi brukar lägga henne i sin säng när hon är vaken, och sen får vi gå upp någon gång och stoppa i nappen så sover hon sen, ibland behöver hon inte ens den, vilket känns skönt då jag vill vara lite försiktig med den så hon inte blir fäst vid den och måste ha den vid läggdags. När hon väl somnat, sover hon ca 10 timmar, vaknar och äter en slurk och sover sen 2-3 timmar till. Helt underbart! Också när hon vaknar för dagen möts man av gladfisen på bilden, älskling <3

 
Ovido - Quiz & Flashcards