isabellkarolina

Alla inlägg under oktober 2012

Av Isabell Karlsson - 15 oktober 2012 20:21

Vad fort tiden går, det är bara tio veckor tills ett nytt år börjar. Och mindre än två månader tills Lova fyller ett år!

     När var det här? Känns inte som snart ett år sedan!


Vi jobbar hela veckorna och har inte så mycket tid över till att sitta framför datorn. Men nu hittade jag en liten lucka så då skriver jag några rader här. Lova somnade vid halv 8 så jag har egentligen hela kvällen på mig att sitta här om jag vill.


Jag har blivit beroende av köp och säljsidor. Främst av att köpa barnkläder. Och jag har faktiskt gjort några kap, idag kom det hem en fleecedress och ett täckställ från polarn och pyret, allt för 200 kr. Sjukt billigt. Några bodies har även fått landa i vår brevlåda. Det känns så himla värt att köpa begagnat när Lova är så liten och växer ur kläderna på en gång. 


 Våran stortjej


Lova har fått fyra tänder, två uppe och två nere, och hon står jättebra utan stöd nu, och törs flytta fötterna lite men ramlar oftast efter det första steget. Men snart så. Hon har även fått upp ögonen för trappen, vi har inte behövt någon grind fram tills nu, hon har varit helt ointresserad, men nu är det ändring på det så igår åkte grinden upp. 

Vi har även fixat i ordningen hennes blivande rum i helgen, i torsdags åkte vi till stan och köpte golv och tapeter m.m och igår blev det så gott som klart. Det är lite golvlister som fattas. Vi har en före-och efterbild men Fredrik måste skicka den till mig så ni får bara se efterbilden. 

  Klätterapan


  Såhär blev det, vi är riktigt nöjda!

Godnatt!

Av Isabell Karlsson - 8 oktober 2012 06:56

Fredrik har nyss åkt och jag ligger och väntar på att Lova ska vakna. Vi har haft en väldigt lugn helg men är nog ändå inte riktigt laddade för en ny vecka, inte jag iallafall.

I helgen har Lova testat att släppa och stå själv, hon stod jättestadigt ca 10 sekunder innan hon tippade, stora tjejen. Jag tror inte att det är länge alls tills hon börjar gå, ska bli spännande.

I lördags var jag och Therese på Ikea, vi hade en jättemysig dag och hade full bil påväg hem.

Ovido - Quiz & Flashcards