isabellkarolina

Alla inlägg under september 2012

Av Isabell Karlsson - 25 september 2012 20:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Isabell Karlsson - 12 september 2012 21:08

Nu har Lova gjort sina första två dagar på dagis, det har gått så himla bra allting, hon är så duktig! Det går även bra för mig att jobba, det är faktiskt riktigt kul, och skönt att komma hemifrån litegrann. 


Jag har väl inte så himla mycket att skriva egentligen, har ju bara jobbat de senaste dagarna. 

Som jag skrev sist är det nu dags att slutföra jägarexamen lite snabbt, så jag läser för fullt och hoppas att det mesta fastnar. Hoppas även att jag kan hänga med och jaga någon mer dag, skulle vara så kul att få vara med när någon skjuter. 


Ikväll kommer Fredrik hem och det ser jag fram emot, jag sover väl dock när han kommer hem, och han sover när jag går på jobbet, men det spelar ingen roll, han är ju hemma iallafall!


   
Två bilder från storsjöbadet i fredags, Lova hade så kul, jag med för den delen!

Av Isabell Karlsson - 10 september 2012 07:32

Hej! Idag Är det dags för första riktiga jobbdagen. Lova får vara hos momma som även ska ha kusin Saga idag.

Det blir även så att Fredrik fortsätter jobba då han inte blev beviljad pappaledighet.. Så med lite kort varsel bestämde vi oss för att Lova får börja på dagis. Det blir kortveckor för hennes del då hon är med Fredrik torsdag och fredag och med mamma på måndagar. Jag har varit lite tveksam till dagis redan nu. Men kände att eftersom jag är där med henne varje dag, och hon är så lättsam med i princip vilken människa som helst så fixar hon det, vår lilla tös!

Helgen som vart har gjort mig otroligt taggad på att fixa jägarexamen nu så jag blir klar någon gång. I lördags sköt min systers man en björn, så vi åkte och kollade på den och fick höra hela historien, skithäftigt! Och igårmorse följde jag med Ante och sätt på pass, vi såg ingen älg eller någonting, men det var kul ändå, så nu jäklar! :)

Nu ska jag väcka Lova så vi kan göra oss klara för momma. Trevlig måndag!

Av Isabell Karlsson - 4 september 2012 10:29

Godmorgon, här har vi ingen bra start på dagen, eller inte jag iallafall. Nu på morgonen har vi varit ner på förskolan och tagit kort, vi fick inte se några kort men det kändes som att de vart bra! Lova satt själv på pallen, lillgumman.


Sen när vi skulle åka vidare till Lit, ser jag att däcket på bilen behöver pumpas, vi har pyspunka men jag trodde att jag skulle klara mig idag. Men icke, och jag fick såklart inte till det när jag skulle pumpa skitdäcket, så vi blev hemma idag.... 


Nu ska jag sura lite innan vi hittar på något idag också. 

Av Isabell Karlsson - 3 september 2012 20:13

Sedan sist jag skrev har detta hänt;


I fredags jobbade jag hela dagen, och Fredrik spelade golf, så efter jobbet hämtade jag Lova hos snälla moster Maria och vi gick sedan hem för fredagsmys. Vi hade även besök av pappa hela kvällen och kollade på fångarna på fortet. 


Lördagen innebar dop för våran del. Fredriks, ja halvsyster kan man väl säga, har fått tvillingar för ca 4 månader sen. Så vi var bjudna dit, det var superfint och god mat och gott fika! Det jag nästan gillade mest var att de hade matchad klädsel, mamman bar en grön klänning och pappan gröna byxor, och tvillingarna, Ebbe och Olle hade gröna rosetter på dopklänningarna. Efter kalaset åkte Fredrik in för ännu en golfrunda och jag och Lova åkte hem till Maria m. familj och blev bjudna på middag och sedan fika. Sen följde Alva med oss hem för att stanna över natten, vi såg en skräckfilm och åt 2 kg godis..


 
 


Söndag, uppstigning halv 7 för min och Lovas del. När hon sov första turen däckade jag i soffan. Sen gjorde jag ett ryck och slängde ihop två satser med Lova-mat, och fixade med Fredriks matdosor inför sista jobbveckan. Sen blev vi bjudna på middag i Hammerdal hos svärmor. 


Idag, tog jag och mamma oss en tur till Hammerdal för att kolla in höstnyheterna på Kupan! Jag kom hem med fyra nya plagg, ett till mig och tre till Lova, för 70 kr, riktiga kap. Sen har vi bara tagit det lugnt, Viktor kom en sväng och vi spelade lite tvspel. 


Kläderna, en kofta till mig, ett par fleecebyxor, en tröja och en baddräkt  till Lova, mycket rosa!


I veckan som kommer blir det nog lugnt. Eller ja, ijnte imorgon då. Då ska vi ner på förskolan här, mitt jobb. Det är dags för fotografering av barnen och jag ska vara med på gruppfotot. Jag ska även kolla om det går att få ett enskilt kort på Lova. Sen bär det av till Lit på öppna förskolan, blir ju sista gången jag kan åka dit nu när jag börjar jobba, känns lite trist. Men bättre än inget! 

Ovido - Quiz & Flashcards