isabellkarolina

Alla inlägg under december 2011

Av Isabell Karlsson - 25 december 2011 08:19

Hej på er, och god jul :) har var julafton? Vi hade det mysigt, först åkte vi till Fredriks farmor och åt jullunch och sen hem till min syster för att spendera kvällen där, det bjöds på Kalle anka och god mat. Och jultomtar såklart! Jag fick en onepiece av Fredrik, en rosa och lila, så himla fin! Som ni vet så har vi ju inget internet så det är väldigt lite aktivitet här, jag ska försöka ta mig tid att sätta mig hos min syrra åtminstone några gånger i veckan.Lova mår jättebra, sover mest på dagarna och är jättepigg när vi vill sova. Men när hon väl somnat brukar vi få sova iallafall 4,ibland 5, timmar innan hon vill äta igen, så det är godkänt tycker jag! Hon har fått bada två gånger än så länge och det har hon älskat, vilket känns skönt så det slipper bli så jobbigt för henne. Som sagt, jag ska ta mig i kragen och åka till Linda och uppdatera er med massor av bilder och kanske en förlossningsberättelse, om det finns intresse för det vill säga? :)Nu har jag bloggat från Fredriks telefon och ska försöka fixa upp en bild på lilltjejen som ligger bredvid och tycker att det lyser så fint av den.Puss så länge, hoppas vi hörs snart!

Av Isabell Karlsson - 15 december 2011 16:03

hej hej! Är och ränner hos syster igen, fast hon är inte hemma än. Jag och Lova hälsar på Alva en sväng medan pappa Fredrik fixar med bilen. Alva hade köpt polkagrisar till oss idag, så himla gott!


Igår tog jag och Lova en promenad ner till momma och moffa, och jag tror att i samma stund som jag klev ut genom dörren så följde min kondition med i blåsten, för gud så slut jag var när jag kom hem igen, men otroligt skönt väder! 


Mys i vagnen!


puss! 

Av Isabell Karlsson - 13 december 2011 19:48

Hejsan! En snabb uppdatering här, är hos Linda och lånar lite internet, och de gosar med Lova såklart. Vi har haft fullt upp sedan vi kom hem, besök, amning, blöjbyten, omvartannat. Men det är så mysigt, och det funkar hur bra som helst faktiskt. Lova är faktiskt väldigt snäll, äter och sover hela tiden, det är väldigt sällan hon är ledsen eller arg, men det ska vi väl vara glada för, det kommer nog så småningom  


Jag skyndar mig ladda upp lite bilder nu bara, det vankas fika!


   


 


Älskade familj   

Av Isabell Karlsson - 10 december 2011 08:56

Godmorgon! Vi myser på BB fortfarande men senare idag är det faktiskt dags för hemgång, det ser vi fram emot! 


Just nu ligger Fredrik och Lova och sover och jag har nyss ätit frukost, undra vad jag ska hitta på härnäst. 

Innan vi åker hem ska iallafall några tester göras, så vi väntar på barnläkaren.


 

Våran lilla tös <3


I och med hemgång blir vi utan internet och jag lär knappast prioritera att skriva något här, så vi hörs väl när vi hörs. Och tusen tack för alla gratulationer!


  

Av Isabell Karlsson - 9 december 2011 11:51

Hej på er! Som säker de flesta vet så har vi fått tillökning! 


Åttonde december 11.59 besstämde sig vår lilla Lova för att komma ut. Det är det absolut mest fantastiska jag någonsin varit med om, värt all smärta i hela världen!


Vi befinner oss på BB just nu och pappa Fredrik är hem en sväng och fräschar till sig och hämtar lite grejer, så jag och Lova är själva och har nyss varit till matsalen och ätit lunch, jag har gruvat mig lite för sjukhusaten men det var riktigt gott idag faktiskt, ris och kyckling. Nu slappar vi på rummet och jag ska försöka sova en sväng, det tär på krafterna att föda barn.


På återseende, Puss

.

Av Isabell Karlsson - 4 december 2011 13:34

Kom igen, fråga fråga fråga! 


Jag har precis duschat, också passade jag på att måla naglarna också, både på fötterna och händerna, så nu känner jag mig fin! Det var lite bökigt att nå ner till tårna, men tittar man inte så nog blev det bra!  


Det är idag 6 dagar till beräknad födsel, känns helt sjukt faktiskt. Det kan ju fortfarande dröja tre veckor, eller en dag, men det är ju iallafall inom räckhåll, jag ser faktiskt fram emot förlossningen, kan låta riktigt dumt men tänk belöningen man får efter, vad underbart! Vårt barn, undrar hur han/hon ser ut?   


  

Av Isabell Karlsson - 4 december 2011 10:05

Godmorgon här från Norge! Jag roar mig med nyhetsmorgon och kom att tänka på att i flera bloggar jag läser erbjuds en frågestund, ja, ni får alltså ställa en fråga om ni undrar något speciellt, och då tänkte jag att vi kan ju ta och fixa en sån idag då så jag kanske har något att fördriva min dag med   


Vad vill ni veta? Eller har ni kanske något önskemål om eventuella kategorier till min ombyggnad här på bloggen som sker lagom till det nya året!?


Sen hoppas jag att Alva läser och ser att jag hyllar henne på hennes 12-årsdag idag, Grattis!!


 


Puss!

Av Isabell Karlsson - 3 december 2011 13:51

Hej! Jag har precis kommit in efter en sväng på stan med grabbarna, vi gick på Amfi, ett stort köpcenter, och fikade, jag mår dock illa efter den otroligt söta och stora biten morotskaka med 3 cm glasyr, riktigt sött! blä.. 


Så nu är jag själv på rummet igen och sitter och letar efter virkmönster till små blommor, tänkte göra flera blommor som sedan ska bli något som hänger på vagnen eller spjälsängen, hittar dock inget bra än. 


Vad tyckte ni om att Moa åkte ut igår? Jag tyckte det var tråkigt! Hon var min absoluta favorit!


Åter till jakten på virkmönster, Kram

Ovido - Quiz & Flashcards