isabellkarolina

Alla inlägg under oktober 2011

Av Isabell Karlsson - 31 oktober 2011 18:03

Godkväll!


Jag har nu landat hemma och fått i mig middag efter ännu en arbetsdag. Jag har hunnit satt igång två maskiner tvätt också. 


Jag hade tänkt lägga upp den omtalade magbilden, dock är den ju inte aktuell just för dagen, men jag kan inte tänka mig att det är så stor skillnad från i torsdags till nu..


Vi har också fått besked om inflytt till vårt nya hus! Vi börjar flytta den 11 november men jag är så ivrig så jag måste börja packa redan nu, och jag har ju faktiskt lite (ganska mycket) kläder som inte passar nu, så de kan jag ju få börja packa ner iallafall.. Sen kan man ju inte börja städa eller så förrän allt är ute.. 


   

haha alltså jag slutar aldrig att ha roligt åt våra katter, de är så himla fula, fast världens sötaste!


Puss för nu!

Av Isabell Karlsson - 29 oktober 2011 09:35

Godmorgon! 


Det blev ingen innebandy för oss igår  utan vi blev bjudna på middag hos Rickard och Helena efter sista föräldragruppsträffen, har aldrig ätit så god mat tror jag! Sen åkte vi hem och jag landade i soffan framför idol och Fredril framför datorn. Sen kikade vi på Wolf creek, inte så himla bra.. faktiskt jättedålig. alltid när det är jag som får välja film lyckas det bli en värdelös, himla otur..


Idag ska vi in till stan, skoterns dag. Som tur är har vi inga pengar så vi ska BARA kolla runt... får se hur det nu går..

Senare ikväll är det 40årskalas för min systers man. Ska bli kul!


Nu ska jag försöka få upp min karl så vi kan äta frukost.


Puss och kram!

Av Isabell Karlsson - 28 oktober 2011 10:32

Hej!


Det har inte hänt så mycket sen sist jag skrev, jobbade igår och var helt slut på kvällen så det blev väldigt lugnt. Idag väntar den sista föräldragruppsträffen och innan det är vi bjudna på lunch hos min syrra, perfekt.


Ikväll lär det bli innebandy, tror att det är varje fredag. Men jag klagar inte, det är kul att kika!


Fredrik tog även lite bilder på magen igår, men jag ska lägga in dem på en annan dator så jag visar dem kanske imorgon. 


Puss

Av Isabell Karlsson - 26 oktober 2011 20:37

Hej på er, long time no see..


Jag har fått haft Fredrik hemma den här veckan och det var välbehövligt, ta igen lite tid. 


Det går bra för oss nu, vi får flytta till vårt efterlängtade hus om ca 14 dagar vilket känns underbart! Och vi längtar såklart efter tillökningen, som sker om 45 dagar, enligt BF då. 

Jag har ingen nytagen magbild, ska försöka få Fredrik att ta en imorgon.


I övrigt händer det inte så mycket, jobb så länge jag orkar, jag har även sökt skola så jag har något att sysselsätta mig med under mammaledigheten, inte för att det kanske var något problem,men lite rastlös blir man nog. I början lär det vara fullt upp med allt annat än plugg, men så småningom.


Nu ska jag kolla klart på Bonde söker fru och sen en snabbdusch för att sedan landa i sängen, är trött idag och ska upp tidigt imorgon!


Puss!



Av Isabell Karlsson - 19 oktober 2011 20:56

Hejsan! 


Det har varit lugnt här i veckan.. Jag har flängt runt hela dagarna känns det som, i måndags efter jobbet hade vi möte och jag kominte hem förrän halv 10, igår var jag hos Therese hela kvällen och kom hem sent även då. Idag åkte jag till stan igen och kom nyss hem efter middag och massa struntprat hos Helena, imorgon ska jag upp tidigt och jobba till kl 3, men sen har jag helg. Välbehövligt!


Bebis

52 dagar kvar och vi hade tredje föräldragruppdträffen idag, vi fick se en kort film och förlossning och jag är laddad! Just nu är jag inte nervös utan bara peppade på att genomföra uppgiften så gott jag kan. Känns som att det är en väldigt häftig grej att uppleva så jag låter säkert konstig som säger att jag längtar, för jag är väl medveten om att det kommer göra väldigt ont, men det måste ju göras och belöningen antar jag inte går beskriva, underbart!


Imorgon kommer Fredrik hem och det ser jag fram emot, vet inte vad vi har för helgsplaner men det löser sig alltid. 


Puss för nu, drog igång två tvättmaskiner nu när jag kom hem så jag ska ta itu med dem...

Av Isabell Karlsson - 15 oktober 2011 15:18

Hej! Ett helginlägg för omväxlings skull.


Jag har nyss kommit hem från Strömsund där jag träffade Mathilda och hennes syster för en fika, det var mysigt och kul att få träffas igen. 


Vi har hittills haft en lugn och skön helg med pizzabakning och alfapet. Ikväll åker vi upp och gör klart det sista på spjälsängen och stolen, det har ju tagit sin lilla tid så det kanske är dags.


På bebisfronten då, det är 56 dagar kvar och det känns som att de bara kommer rusa iväg, vi har mycket på tapeten nu. Bland annat en flytt inom en snar framtid, men mycket är oklart än så länge så det är det jag nämner om det för nu. Men om man ska hinna med flytt och lite sånt på 56 dagar hinner man nog inte reagera så förrän dagarna har gått. 


Här är de senaste inköpen till lilltrollet, ända sen jag började fundera på kläder och sånt har såna här tröjor stått med på listan, tycker de är så söta!  


Det var allt för nu, puss!

Av Isabell Karlsson - 11 oktober 2011 20:04

Här är en morgon då de satt och spanade på fåglar, deras svansar svängde med sådan fart, i takt med varandras, såg så kul ut!        Tuvan satt och smackade efter dem sen, fick inte med någon riktigt bra bild men det syns att munnen är öppen iallafall.  


Crossbanan







Rasmus



Sivan har diverse märkliga sovställen.. här är några..        

Så, nu tar jag mitt pick och pack och bosätter mig och mamma och pappa tills imorgon. Puss!






Av Isabell Karlsson - 11 oktober 2011 19:44

Hej på er! Nästan en veckas uppehåll här, ber om ursäkt... 


åh, nu när jag skulle skriva datumet i rubriken ville jag så gärna skriva "december".. idag är det prick två månader (60 dagar) kvar till utökning av lilla familjen och jag längtar så mycket!


Vad har hänt sen sist då, inte så mycket faktiskt, lite jobb och mycket helgmys. Har även tagit hur mycket kort som helst på katterna, de har varit så tokiga i helgen,så medan ni läser det här otroligt intressanta inlägget ska jag fixa in lite bilder.


Hejdå på en stund

Ovido - Quiz & Flashcards